CCOO diu que la manca de professionals en les urgències de l’hospital d’Ontinyent demostra la ‘nul·la inversió’ en personal

  • El sindicat també denuncia que el departament Xàtiva-Ontinyent ha perdut 600.000 euros del pressupost per no disposar de personal suficient per tramitar adjudicacions

VilaWeb
Redacció / EP
18.10.2018 - 17:46
Actualització: 18.10.2018 - 19:46

La secció sindical de CCOO del departament de salut Xàtiva-Ontinyent ha denunciat la pèrdua d’’un terç del pressupost perquè no hi ha personal suficient per a tramitar les adjudicacions’, i ha criticat la ‘nul·la inversió en personal’ a cusa de la qual el servei d’urgències de l’hospital continua sense el personal suficient des que en 2017 entraren en funcionament les instal·lacions noves, segons l’organització.

La ‘falta d’inversió en recursos humans’ de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ‘ha provocat la pèrdua d’aproximadament uns 600.000 euros destinats al pla d’inversions d’aquest departament, la qual cosa suposa un 31% del pressupost inicial’, adverteix el sindicat en un comunicat.

El Departament de Compres està format per ‘tan sols dues persones, responsables de tramitar les adjudicacions de material nou destinat a la substitució i modernització d’equipament i d’aparells sanitari’, explica CCOO.

En aquest sentit, el ‘dèficit de personal i el recent canvi normatiu que permet de gestionar els expedients de licitació de compres ha fet impossible de dur avant les tramitacions en poc de temps.’

La direcció del departament, en una reunió dilluns passat, va comunicar als caps de servei que, d’una dotació inicial de dos milions d’euros destinada per la Conselleria a la substitució i modernització d’equipament i aparells sanitaris només se’n podria fer efectiva el 69% de, segons ha explicat el sindicat.

D’una banda, l’aprovació de la nova norma per la qual es regulen les adjudicacions i contractacions a les empreses proveïdores d’equipament i aparells ‘no va ser efectiva fins el mes de juny, la qual cosa implica una evident falta de previsió i, de facto, un retard en l’inici en les tramitacions’, ha recriminat.

Per un altra, ‘la falta de personal en el departament de compres ha provocat que no hi haja temps material per tramitar els expedients necessaris abans del 31 de desembre, per la qual cosa irremeiablement s’haurà de retornar gran part del pressupost a la Conselleria d’Hisenda, en concret 600.000 euros, que no s’han pogut utilitzar.’

‘Deteriorament progressiu i constant’
Segons el parer del sindicat, ‘la nul·la inversió en personal que s’arrossega des de fa anys, l’enorme demanda de serveis de la població, cada vegada més envellida, unida a la falta d’inversió aparells i equipament està provocant un deteriorament progressiu i constant per al departament.’

De fet, CCOO ha assegurat que ’s’estan ocasionat situacions inadmissibles tant per als usuaris com per als treballadors’. Com a exemple han posat ‘l’increment en els temps d’espera en proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques pel dèficit de modernització i renovació d’aquests aparells i les consegüents sobrecàrregues de treball per al personal’, que provoca com a conseqüència ‘la insatisfacció de pacients i personal, i alhora un deteriorament cada vegada major de les condicions laborals.’

Així, ‘dos exemples recents de la falta d’inversió són les noves Urgències de l’Hospital d’Ontinyent, que van començar a funcionar al juny de 2017 i encara no tenen la dotació de personal necessària promesa’, així com ‘el servei d’Urgències de l’Hospital de Xàtiva, que malgrat el col·lapse que pateix tots els anys té una plantilla que no s’ha incrementat des de l’any 2007.’

CCOO ha censurat la ‘perpetuació en el temps de la pèrdua de 8.000 llocs de treball en la Conselleria de Sanitat que afecta també aquest departament de salut’. ‘Exigim, una vegada més, més implicació per a revertir una situació de degradació que ja s’ha perllongat massa en el temps.’

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any