La Colla Ecologista La Carrasca rep amb escepticisme l’anunci d’inversió milionària en el tren Xàtiva-Alcoi

  • Denuncien “retards escandalosos” en la fase de redacció dels projectes d'obres “que poden ser encara pitjors en la de la licitació i execució”

VilaWeb
Redacció
14.06.2022 - 20:22

L’anunci que va fer ahir Adif d’una inversió de 150 milions d’euros per a millorar la línia Xàtiva-Alcoi ha estat ben acollit, en general, a les comarques a què dóna servei aquest tren per la urgència d’una modernització que permeta de fer-lo realment pràctic per als usuaris.

Però això no impedeix que hagen aparegut veus que s’han mostrat escèptiques per un “historial” d’incompliments i de retards massa extens.

És el cas de la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció, que ha mostrat “incredulitat” davant l’anunci per “la poca pressa que ha tingut ADIF durant la fase de redacció dels projectes d’obres de millora de la línia”. El grup denuncia que el ministre de Foment espanyol, José L. Ábalos, ja va anunciar el febrer de 2019 la imminent licitació del contracte de redacció dels projectes de millora dels trams Alcoi-Ontinyent i Ontinyent-Xàtiva, però que a hores d’ara “les empreses adjudicatàries encara no els han finalitzats i presentats”.

Segons explica La Carrasca en un comunicat, la licitació dels contractes de redacció dels projectes anunciada per a l’abril de 2019 no es va fer fins al desembre de 2019 (tram Alcoi-Ontinyent) i gener de 2020 (tram Ontinyent-Xàtiva); i l’adjudicació no es van formalitzar fins a l’octubre de 2020 i febrer del 2021 respectivament. A més, els terminis d’execució recollits en els contractes de dotze mesos s’han ampliat per “falta d’encarregats de treballs per a la realització de la campanya geotècnica del projecte”.

Sense tots aquests retards, els projectes que ADIF preveu rebre a finals d’enguany ja els hauria tingut a primeries de 2021, segons els ecologistes

“Si en la fase de redacció dels projectes d’obres els retards han estat escandalosos, la fase de la licitació i execució de les obres, molt més costosa, pot ser encara pitjor”, assegura La Carrasca, que reclama “menys triomfalisme, que sona massa a propaganda preelectoral, i més exigència al Ministeri de Transports perquè no permeta més demores, ni d’Adif, ni de les empreses adjudicatàries.”

Recuperar les freqüències

En l’escrit, La Carrasca reclama reprendre els horaris previs a la pandèmia: “No és ni tan sols una millora, sinó recuperar-nos d’una retallada que ja no té cap justificació. No es pot permetre que el servei de tren decaiga més mentre esperem que arribe eixa inversió repetidament anunciada”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any