Dilluns que ve entra en vigor la fase 2 de la desescalada de les mesures decretades amb l’estat d’alarma per la pandèmia de Covid-19, de manera que tornaran a oferir-se alguns serveis municipals que l’Ajuntament d’Ontinyent havia suspés. Alhora, es desactivarà el servei d’atenció telefònica que ha funcionat des del 19 de març.

Dilluns mateix tornarà el mercat de dilluns, però ho farà de manera adaptada a les mesures encara actives. Per això s’instal·larà al recinte firal, entre les avingudes del Benicadell i de Manuel Sanchis Guarner, amb la distribució d’espais determinats per aquestes mesures.

També tornarà a circular l’autobús urbà, amb una ocupació màxima del 50% de les places dels vehicles. Tal com ha informat l’ajuntament en un dels autobusos podran viatjar com a molt dotze persones assegudes i dotze plantades, i en l’altre cinc d’assegudes i cinc més dretes. Els horaris, recorreguts i freqüència de pas seran els habituals, així com la gratuïtat. Als vehicles, que disposaran de dispensadors de gel hidroalcohòlic, s’haurà de dur posades màscares.

Un altre servei que començarà a funcionar és el Centre Ocupacional, amb una reincorporació progressiva dels usuaris i sense el servei de menjador, que no es reprendrà fins a arribar a la fase 3. El Centre de Dia i el Centre de Menors El Rogle no s’obriran fins que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives n’aprove els Plans de Contingència, una aprovació que l’ajuntament avança que serà ‘els pròxims dies’.

Les biblioteques i punts de lectura, que ja eren obertes, ara permetran també la consulta en sala amb un 33% d’aforament i l’ús de dos dels ordinadors d’ús públic.

Finalment, al poliesportiu municipal es reobrirà el pavelló del gimnàs per practicar aeròbic, activitats de gimnàs i arts marcials sense contacte; el pavelló poliesportiu i el trinquet, sempre amb aforament reduït i respectant les mesures de seguretat.

Es desactiva el servei telefònic d’atenció ciutadana

Una altra conseqüència de l’entrada en vigor de la fase 2 serà el final del servei telefònic d’atenció ciutadana, oferit per l’ajuntament amb la col·laboració de Protecció Civil i Creu Roja. Segons les dades facilitades pel consistori, des del 19 de març i fins al 25 de maig el programa ha fet 924 intervencions: 319 intervencions d’atencions a la compra de menjar, 135 per a la compra de medicació, 33 per a sol·licitar trasllats, 234 per a orientació psicològica i les 203 restants per altres qüestions.

Segons una enquesta de satisfacció, feta també per l’ajuntament, el 95% dels usuaris tornaria a utilitzar el servei i li posen una nota de 9,2 sobre 10 l’atenció rebuda.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.