El conseller d’Economia, Rafa Climent, ha anunciat aquest dijous a Ontinyent que el seu departament augmentarà en 2019 en més d’un 37% el pressupost per a impulsar el comerç electrònic en el sector de l’artesania i el petit comerç, fins a 7,4 milions d’euros.

Ho ha explicat en la presentació del projecte Innova Comerç Ontinyent i Innova Comerç Villena, a què han també el batle d’Ontinyent, Jorge Rodríguez; la presidenta de Comerç IN, M. José Alhambra; el de l’Associació de Comerciants VI de Villena, Jorge García; i David Juárez, professor del departament d’Enginyeria i Materials de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Climent ha ressaltat que les vendes online s’han incrementat d’un 59,7% des de 2014, per la qual cosa ha defensat que el comerç i l’artesania valenciana ‘estiguen en les millors condicions per fer front a les necessitats del client digital.’ Per això, l’objectiu de la conselleria és que tots dos sectors ‘vegen la digitalització no com un repte, sinó com una solució que els permeta d’oferir noves experiències als consumidors i generar oportunitats per donar a conéixer i vendre els seus productes a tots els marketplace del món.’

Innova Comerç Ontinyent i Innova Comerç Villena s’emmarca dins el Pla de Digitalització del Comerç i l’Artesania de la Comunitat Valenciana 2018-2023 posat en marxa per la Conselleria d’Economia. El pla naix de la col·laboració dels ajuntaments d’Ontinyent i Villena amb la Politècnica d’Alcoi i la Generalitat, amb la finalitat d’impulsar la transformació digital de les pime del sector comercial i l’artesania, difondre la cultura TIC i afavorir la formació d’empresaris i treballadors amb assessorament i acompanyament personalitzat.

En el cas d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha incidit en la necessitat ‘d’abordar un camp en el qual tradicionalment el petit comerç havia quedat fora’, i ha anunciat una inversió en aquesta àrea de 160.000 euros a través del Consell Econòmic i Social en 2019. ’Estem encantats de sumar-nos a aquest projecte i col·laborar amb les associacions comercials, la UPV i la Conselleria d’Economia, on el conseller sempre ha mostrat una especial sensibilitat cap al comerç i cap a Ontinyent que li agraïm.’

Només un terç amb botiga online pròpia
El professor de la UPV ha detallat en l’acte l’anàlisi realitzada en tots dos municipis sobre l’estudi que serveix de punt de partida per a aquest projecte. S’han extret dades com ara que els comerços que formen aquestes associacions treballen un 80% en àmbit local i comarcal, la meitat externalitzen el manteniment de les seues pàgines web i a penes el 32% tenen botiga online pròpia, aspectes en els quals es treballarà per a millorar-los, entre més.

Des de les associacions Comerç IN i VI de Villena, M. José Alhambra i Jorge García han repassat el treball iniciat en 2018 en els dos municipis, amb accions com la creació d’una marca, vídeos de sensibilització i formació en grups de 20 comerços en matèries relacionades.

També han seleccionat més de 20 comerços a Ontinyent i Villena amb els quals treballen assessors digitals a manera de prova pilot per a implantar els canals de comunicació digital més apropiats per a cadascun. Una altra de les accions és un pla de màrqueting i comunicació digital, eines que també s’elaboren a nivell conjunt per a implantar de manera col·lectiva en el marc de cada associació.

El Pla d’Impuls a la Digitalització del Comerç 2018-2023 està liderat per la conselleria, amb la col·laboració de les principals associacions empresarials del sector comercial, el Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana i l’oficina Pateco del Consell de Cambres. Naix per un període de sis anys i un pressupost de més de 12 milions d’euros entre fons propis de la Generalitat, Feder i aportacions d’empreses, administracions i organismes públics.

Una de cada quatre, sense ‘maduresa digital’
Els estudis que ha fet Economia posen de relleu que almenys una de cada deu petites i mitjanes valencianes d’aquest sector està en un estat ‘zero’ de maduresa digital, mentre que quatre més estan en fase molt poc avançada. Així, sis de cada deu empresaris no tenen els coneixements suficients de comerç electrònic i set de cada deu no han rebut informació en aquesta matèria.

El pla té un objectiu triple: aconseguir la transformació digital del petit comerç i l’artesania, superar la resistència al canvi a través de la sensibilització i apostar per la formació i l’assessorament amb ajudes i eines gratuïtes.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.