El Consorci de les Comarques Centrals demana que el desdoblament de la CV-60 combine “connexió i respecte al territori

  • S'hi ha pronunciat en una declaració institucional davant les protestes d'alguns ajuntaments de la Safor en defensa de l'horta històrica

VilaWeb
Redacció
06.08.2021 - 15:51
Actualització: 06.08.2021 - 17:51

El Consorci de les Comarques Centrals Valencianes ha demanat que el projecte de desdoblament i prolongació de la CV-60 combine “la connexió viària” amb el “respecte al territori”. El projecte actual, però, ha trobat l’oposició d’alguns ajuntaments de la Safor que denuncien l’afectació negativa que tindria sobre l’horta històrica dels seus termes la prolongació prevista.

En una declaració institucional, el consorci recorda que ha reivindicat des de fa molts anys aquesta actuació, i la millora de les infraestructures com el tren Xàtiva-Alcoi o el tren de la costa.

“La vertebració del territori és importantíssima per a fomentar el creixement econòmic de les comarques centrals valencianes”, constata el consorci que, no obstant això, assegura que entén “la preocupació dels municipis que poden veure’s greument afectats modificant el seu paisatge local i les lògiques incomoditats d’una infraestructura tan important”.

Sobre aquesta qüestió, mostra la confiança que “la Generalitat Valenciana i entre totes i tots optarem per la millor alternativa que faça compatible la connexió viària i el respecte al territori”.

El consorci sosté que, per a poder créixer i ser competitius, “la nostra indústria, agricultura, turisme, comerç i serveis necessiten que es faça el desdoblament des de l’Olleria fins a Terrateig i que es connecte aquesta via amb la AP-7 i la N-332”. A més, és “necessària aquesta connexió per als usuaris per a augmentar la seguretat, reduir els temps dels desplaçaments i els riscos d’accidents”.

“Qualsevol ampliació de vies de comunicació –continua– produeix un impacte en el territori, per això, hem de ser capaços de saber compatibilitzar tots els interessos socioeconòmics, la protecció del medi ambient i els objectius de desenvolupament sostenible, per a aconseguir, mitjançant el diàleg infraestructures resilients amb el nostre present i futur”.

En aquesta línia, el Consorci de les Comarques Centrals, com a “ens supracomarcal de discussió i planificació”, apel·la “a la responsabilitat de totes i tots per a trobar solucions que vertebren les nostres comarques amb el major respecte al territori i al medi ambient per a aconseguir un creixement equilibrat i sostenible”.

Per l’Horta de la Safor

Diversos ajuntaments, com el de Rafelcofer, han aprovat mocions contra el projecte actual de prolongació de la CV-60. Un dels últims ha estat el de Potries, que n’exigeix la paralització i la creació d’una comissió que estudie alternatives a l’ampliació de la via. També reclama més inversions en transport públic i mobilitat sostenible “que respecte, conserve i protegisca tant com siga possible l’Horta Històrica de la Safor”, i dóna suport a la plataforma ciutadana Per l’Horta de la Safor que aplega el moviment reivindicatiu en defensa del territori.

La moció, presentada per Compromís, es va aprovar amb l’abstenció del grup municipal popular, i l’absència del grup municipal socialista.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any