Nous projectes educatius a l’IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló de Rugat

  • A més, el centre recupera els d'Erasmus paralitzats per la pandèmia

VilaWeb
Comissió de Projectes Europeus (Erasmus) de l’IES: d’esquerra a dreta Dolo Nàcher, Alberto Gòmez, Noelia Vidal (coordinadora), Teresa Roselló i Joan Gregori
Redacció
28.11.2021 - 17:00
Actualització: 28.11.2021 - 18:00

L’IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló de Rugat ha encetat una etapa amb la participació en diferents projectes destinats a donar un nou impuls i projecció al centre, amb els quals la direcció pretén millorar la participació de la comunitat educativa i fer que el centre siga un motor de coneixement i de canvi per al seu entorn.

L’equip directiu i el claustre de professors han decidit de donar un tomb al centre amb la participació en dos projectes pilot de la Conselleria d’Educació: Coeducacentres i Centres Digitals Col·laboratius, a més de reprendre projectes europeus Erasmus.

Amb una trajectòria reconeguda en el treball per la igualtat i la inclusió de l’alumnat, amb el projecte Coeducacentres es proposa ara d’avançar en la instauració d’una cultura de pau amb perspectiva de gènere com a identitat de centre, amb la participació activa de tota la comunitat educativa.

Per altra banda, la participació com a Centre Digital Col·laboratiu pretén ser un pas més en l’actualització del professorat i l’alumnat en l’ús de noves tecnologies. Es tracta d’un projecte producte del conveni de col·laboració entre la Generalitat i Microsoft, un dels objectius del qual és de facilitar l’accés a un entorn d’aprenentatge en el núvol posat a disposició de professors i alumnes, que permetrà d’avançar en la transformació digital i innovació educativa.

Reprendre els projectes Erasmus

La pandèmia havia obligat a suspendre els Erasmus Plus, uns projectes que s’estan reprenent i que en el cas de l’institut de Castelló correspon al “Creating a connection between the school and its sorrundings”, molt relacionat amb les característiques del centre, ja que pretén d’acostar l’escola al món rural i les seues expressions culturals tradicionals mitjançant l’ús de noves tecnologies. El professorat participarà en “Job Shadowings” (observació directa als centres educatius) en centres de secundària de França, Polònia i Croàcia per a aprendre i conéixer diferents metodologies que compartirà amb la resta del claustre. L’institut col·laborarà amb centres de Grècia, Itàlia i Croàcia en un projecte Erasmus Plus KA210 que implica la mobilitat de l’alumnat i professorat.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any