‘La tertúlia proscrita’

Indignats amb Renfe convoca una concentració per un tren digne i sostenible

  • Dissabte, a l'estació del Nord de València, en protesta pel deficient servei de trens, on destaca negativament la línia Xàtiva-Alcoi

VilaWeb
Redacció
05.03.2020 - 19:47
Actualització: 05.03.2020 - 20:47

El malestar dels usuaris dels trens de rodalia de Renfe, i també dels qui estan deixant de ser-ne pels continus problemes del servei, fa temps que es deixa sentir en protestes i queixes a les xarxes socials, i també puntuals i individuals a les andanes de les estacions. O no tan puntuals ni individuals.

Alguns dies hi ha hagut protestes sorolloses, espontànies, però ara n’hi ha una d’organitzada per la plataforma Indignats amb Renfe, que amb el lema ‘Xiulem Pel Tren’ reclamarà aquest dissabte un ferrocarril públic digne i sostenible, a les 12.00 a l’estació del Nord de València.

La plataforma ha denunciat que en els últims anys, el 80% dels pressupostos ferroviaris estatals es destina al TGV, de què només se’n beneficia el 3,8% dels usuaris del tren, mentre que sols un 20% s’ha invertit en el tren convencional utilitzat pel 96,2% dels usuaris.

El nucli de rodalia valencià, segons la plataforma, s’ha convertit en el pitjor de tot l’estat -on destaca en negatiu la línia Xàtiva-Alcoi-, amb la pèrdua en els últims deu anys de deu milions d’usuaris, ‘xifres incompatibles en l’estat d’emergència climàtica’.

Entre les demandes de l’entitat hi ha la priorització en les inversions enfocada a solucionar la problemàtica actual, ‘una reestructuració puntual del servei que assegure el compliment de l’oferta existent i planificar la futura electrificació de les línies que encara funcionen amb gasoil’.

També reclama la rehabilitació i adequació de les estacions, dotant-les de personal i màquines de venda de bitllets ‘que funcionen, que siguen accessibles i que puguen oferir en temps real informació fiable i actualitzada de les incidències’.

I recorda que cal treballar ‘per una integració real de la xarxa de transport públic en tarifes i intermodalitat, o compatibilitzar l’ús de la bicicleta’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any