La Generalitat impulsa la campanya de promoció lingüística ‘Sempre teua. La teua llengua’

VilaWeb
Redacció / ACN
26.09.2017 - 14:51
Actualització: 26.09.2017 - 16:51

El conseller d’Educació, Cultura i Esports Vicent Marzà i el director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano, han presentat aquest dimarts en roda de premsa la campanya institucional de promoció del valencià, ‘Sempre teua. La teua llengua’. Coincidint amb el Dia Europeu de les Llengües, la Generalitat ha fet pública aquesta acció promocional ‘per posar el valencià al mateix nivell d’altres llengües que avui celebren aquest dia’, ha assenyalat el conseller Marzà.

El conseller ha explicat que la motivació de la iniciativa és incentivar l’ús del valencià, fent arribar amb una mirada diferent que la llengua ‘és sempre teua, tant si ets valencianoparlant com castellanoparlant, perquè t’acompanya, t’ajuda a connectar amb altra gent i perquè sempre estarà ací, tant si l’uses com si no, per seguir teixint ponts, connectar i arrelar-te’.

Marzà ha indicat que segons les dades demoscòpiques que té la Generalitat un 85% dels valencians aposta perquè la llengua s’utilitze igual que ara o més, amb una predisposició positiva. El conseller ha afegit que molta gent que té el valencià com a llengua pròpia en l’àmbit familiar és ‘valencianocallant’ a l’exterior i que molta gent castellanoparlant està disposada a conèixer i utilitzar més el valencià però que el seu ús ‘no s’ha facilitat perquè no està prestigiat’. És a aquests dos sectors als quals s’adreça principalment la campanya, segons que ha explicat el conseller.

La campanya arriba després d’una primera fase d’expectativa al voltant d’una marca de roba anomenada ‘És la teua’, difosa a través de les xarxes socials. El govern valencià ha treballat amb 28 influencers per aconseguir un impacte de més de milió i mig d’usuaris i 50.000 m’agrada a la campanya de Facebook. Per primera vegada el govern valencià fa ús d’aquestes estratègies publicitaris amb l’objectiu d’aconseguir una campanya ‘més fresca’ i que trenque estereotips arribant a un altre tipus de públic.

En aquesta segona fase s’ha fet públic el vídeo publicitari de la campanya, a través de les xarxes socials i una web amb la qual es podran anar coneixent les diferents iniciatives d’aquesta acció promocional. Així mateix també anirà més enllà d’internet, amb cartells als carrers i places.

La campanya té com a segon lema ‘Construiré mil ponts mil vegades’ amb l’objectiu de reflectir que les llengües són oportunitats i ‘els valencià és una oportunitat per generar més oportunitats a la ciutadania’, ha dit Marzà.

El bus de la llengua

El director general de Política Lingüística Rubén Trenzano ha explicat que entre els iniciatives de la campanya es posarà en marxa l’anomenat ‘Bus de la llengua’ que recorrerà pobles i ciutats del País Valencià. Trenzano ha afegit que aquest bus es posarà en marxa en poques setmanes visitant el màxim nombre de pobles per connectar amb una altra de les dades de l’enquesta sobre la percepció de la llengua, com és que allà on el valencià està més present és al sistema educatiu mentre que als centres comercials ha davallat.

En aquest sentit, l’autobús neix ‘amb la voluntat de poder unir els centres educatius amb els centres comercials’ i tindrà monitors, tallers i espais de treball per acostar la llengua. En paral·lel també s’ha dissenyat una campanya promocional que inclou marxandatge, tanques publicitaris i insercions d’anuncis en premsa.

Així mateix, Trenzano ha explicat que el govern iniciarà contactes amb ajuntaments, universitats, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per tal que ‘facen seua’ la campanya.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any