Redacció/EP El Pla de Competitivitat Turística de Generalitat i Diputació de València signat aquest dimarts injectarà 2,7 milions en les tres mancomunitats que inicien aquest pla: Vall d’Albaida, Alt Túria i Ribera Baixa. Es tracta d’un pla conjunt per a impulsar noves accions turístiques en mancomunitats. En el cas de la Vall d’Albaida, la Mancomunitat emprendrà la senyalització de la Ruta Jaume I, l’adaptació a les noves tecnologies, crearà una imatge de marca renovada de la comaca, senyalitzarà les entrades a la Vall, crearà un clúster i un comitè executiu per a la gestió del turisme en el territori i implantarà un sistema de reserves on line.

En l’acte de signatura hi han participat el secretari de Turisme de la Generalitat, Francesc Colomer, el president de la Diputació, Jorge Rodríguez, i la vice-presidenta del Patronat Provincial de Turisme, Pilar Moncho. Per al secretari de Turisme el pla és ‘un instrument de governança molt necessari’, en el context d’una època per col·laborar, sumar i liderar’. Colomer ha posat en valor el turisme com a dinamitzador de l’economia i vertebrador del territori i ha assumit la responsabilitat del sector, en el qual inclou des de grans cadenes hoteleres fins als autònoms.

‘La idea és generar una cosa que li faltava al turisme, com és la planificació i l’estratègia”, ha continuat el secretari, qui ha explicat que ‘hem de saber cap a on anem perquè hi haja estabilitat’, en referència a aquests convenis amb les mancomunitats que han estat ‘deliberats i consensuats’.

Per la seua banda, Jorge Rodríguez ha assegurat que aquesta nova col·laboració entre la Diputació i la Generalitat, amb la suma de tres mancomunitats, ‘servirà per posar en marxa molts projectes en matèria turística en municipis valencians, alguns dels quals ja estan redactats però que no han tingut fins ara oportunitats’. ‘Aquest pla donarà la raó als que creiem en la comarcalització com una eina de dinamització turística del nostre territori’, ha conclòs Jorge Rodríguez.

Així mateix, la diputada i vice-presidenta del Patronat Provincial de Turisme, Pilar Moncho, ha detallat que ‘en 2016, les mancomunitats de Ribera Baixa, Alt Túria i Vall d’Albaida invertiran 300.000 euros cadascuna per desenvolupar projectes de senyalització, promoció, digitalització, restauració del patrimoni i posada en valor de les comarques valencianes’. Els projectes turístics tindran continuïtat en els següents exercicis 2017 i 2018. En paraules de Pilar Moncho, ‘es tracta de generar comarca i ser més territori, amb menys individualismes’.

A la signatura del protocol de col·laboració també hi han assistit la vice-presidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó, i els presidents de les tres mancomunitats que participen en aquest projecte pilot, Ramiro Rivera a l’Alt Túria, Jordi Vicedo a la Ribera Baixa i Vicent Gomar a la Vall d’Albaida.

Projecte pilot per a tres anys

El Pla de Competitivitat és un projecte pilot, amb una vigència de tres anys, en què participen tres àmbits de gestió, autonòmic, provincial i comarcal, que permetrà de desenvolupar turísticament el territori segons les necessitats mancomunades dels diferents municipis.

Cada administració aportarà un terç del total de la inversió prevista, a raó de 100.000 euros per administració, any i projecte, el que suposarà una injecció global de 2’7 milions d’euros en les tres mancomunitats que inicien el Pla de Competitivitat Turística.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.