La Sindicatura de Comptes inicia l’auditoria sobre la concessió i gestió de les ITV



  • El portaveu de Compromís a les Corts, Fran Ferri, qualifica d'estafa aquesta concessió

VilaWeb
Redacció
12.03.2016 - 17:17
Actualització: 12.03.2016 - 18:17

Redacció/EP La Sindicatura de Comptes ha iniciat l’auditoria sobre la concessió i gestió de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) reclamada per les Corts, segons ha informat en un comunicat Compromís, que considera que aquest procediment ‘demostrarà com la privatització de les ITV va ser una estafa que s’ha pagat molt cara’. 


El portaveu de la coalició a les Corts, Fran Ferri, ha assegurat que, després de l’aprovació per part del ple d’una proposició en la qual s’instava a la Sindicatura a realitzar una auditoria sobre això, aquesta institució ‘ha remès un escrit al parlament valencià informant de l’acord adoptat dins d’aquest ens estatutari pel qual s’inicia l’auditoria reclamada’.

‘Es tracta d’una auditoria que reclamem des de Compromís en l’any 2013 i que va ser rebutjada tant per la majoria absoluta que tenia llavors el PP a les Corts com per la pròpia Sindicatura de Comptes quan li la vam plantejar formalment. Ara –ha continuat – per fi podrem posar la lupa sobre el negoci de la gestió de les ITV, conseqüència de la privatització realitzada per Eduardo Zaplana el 1997 amb la qual van ser beneficiades empreses afins al PP’, ha indicat.

Referent a això, ha assegurat que la Sindicatura de Comptes ‘s’ha avingut a fer una auditoria sobre la gestió de les ITV amb criteris d’eficiència, eficàcia i economia des que es van privatitzar’. Aquesta auditoria avaluarà les concessions, analitzarà les tarifes, realitzarà una estimació dels costos de la prestació del servei mitjançant la gestió pública comparant-lo amb el model privatitzat actual i incorporarà una altra comparativa amb els models presents en la resta de les comunitats autònomes, ha explicat Ferri.

Al seu entendre, ‘darrere la privatització de les ITV hi havia la intenció del govern del PP de beneficiar al màxim les concessionàries. Estem davant un altre negoci milionari per a uns pocs que els valencians hem pagat molt car i que ha perjudicat greument la competitivitat de sectors com el del transport i en general les famílies valencianes, perquè hem hagut de suportar durant una dècada les tarifes d’ITV més altes d’Espanya’, ha criticat.

Una ‘estafa’

Segons el portaveu de Compromís, ‘les ITV són un exemple més de com la privatització dels serveis públics són en realitat una estafa que perjudica greument a la ciutadania per beneficiar empreses molt concretes pròximes al poder’.

‘Van aprovar condicions molt avantatjoses per a les concessionàries, com la no gratuïtat de la segona inspecció o la inclusió de la prova de sonometria, amb les quals van aconseguir uns ingressos extraordinaris que no han anat acompanyats d’un augment del cànon a pagar a la Generalitat. El negoci ha estat rodó a costa de la butxaca dels valencians’, ha subratllat.

En aquest sentit, des de la coalició estan ‘convençuts, vistes totes les proves sobre la privatització de les ITV que venim acumulant durant anys, que amb l’auditoria de la Sindicatura quedarà evidenciat com les privatitzacions dels serveis públics són en realitat una estafa que perjudica greument la ciutadania per beneficiar empreses molt concretes pròximes al poder’, ha insistit Ferri.

Sobrefacturació

L’any passat, abans del canvi de govern, el diputat ja va fer públic un informe elaborat en 2010 per la Conselleria d’Indústria sobre les estacions d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) com la d’Ontinyent. El document xifrava la sobrefacturació des que es van privatitzar en 1998 fins l’any 2009 en 317,5 milions per damunt de les previsions del Consell en la concessió del servei. Es dóna el cas que no pocs conductors de la comarca es desplacen fins a Almansa per passar allà la revisió dels vehicles perquè és més econòmica.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any