La Mancomunitat de la Vall d’Albaida i COEVAL han analitzat la possibilitat d’aprofitar els processos de producció de productes tradicionals i l’artesania local com a reclam turístic de la comarca.

En una reunió mantinguda aquest dimecres, representants de la Mancomunitat i de la patronal comarcal van plantejar aquesta possibilitat, que es veurà traduïda en el disseny d’una oferta de turisme d’experiències, basat en l’aprofitament de sectors com els cellers, les cooperatives agroalimentàries i les artesanies locals. D’aquesta manera, els visitants podran conéixer de primera mà l’elaboració de productes com ara oli, embotits, vi, formatge, vidre, tèxtil, o l’elaboració de ciris dolços o de la gastronomia local.

Una vintena d’empresaris s’han mostrat interessats a participar en la creació d’un catàleg comarcal basat en aquestes experiències turístiques, segons han informat des de la Mancomunitat. El disseny constarà en l’organització de tallers didàctics i cursos impartits per artesans dels diferents oficis, i visites a espais producció que permeten al turista de participar en activitats creatives.

La proposta reprén la que ja l’any 2011 van plantejar la Mancomunitat i COEVAL, però que es va quedar aturada per la crisi. Ara es vol aprofitar el Pla de Competitivitat Turística de la Vall d’Albaida, cofinançat per l’Agència Valenciana del Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València i la pròpia Mancomunitat per a impulsar el disseny de la proposta i la promoció i comercialització del projecte a través d’agències especialitzades.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]