L’APP ‘Territori Borja’ inclou el Palau d’Albaida i el Palau dels Borja de Castelló de Rugat entre els recursos turístics

  • L'aplicació de Turisme vol difondre i posicionar aquest producte cultural i donar a conèixer la històrica família

VilaWeb
Redacció / EP
28.01.2018 - 17:20
Actualització: 28.01.2018 - 18:20

L’Agència Valenciana de Turisme ha llançat una nova aplicació mòbil sobre el ‘Territori Borja’, amb l’objectiu de difondre i posicionar aquest producte cultural i donar a conèixer aquesta històrica família.

Es tracta d’una app que convida a viure una ‘emocionant aventura’ a través del temps i de l’espai, i on l’usuari pot descobrir la ‘misteriosa i captivadora’ època del Renaixement a través de la història dels protagonistes més destacats, detalla la Generalitat en un comunicat.

Aquesta eina, que es va presentar en la Feria Internacional de Turismo (Fitur) de Madrid, inclou la història i llegenda de la família Borja i dels seus principals personatges: Calixt III, Alexandre VI, Benet XIII i Climent VIII. A l’app també hi apareixen els elements patrimonials del País Valencià directament relacionats amb ells.

Així mateix, inclou vídeos que permeten de recrear l’ambient de l’època i de fer-ne partícip al jugador. També ofereix imatges en 360 graus dels principals espais, amb el geoposicionament i realitat augmentada dels principals recursos.

L’app, disponible també en castellà i anglès, tracta d’oferir una visió vertebradora del territori, per intentar desestacionalitzar la demanda i posicionar el País Valencià com a destinació cultural.

L’aplicació l’ha desenvolupada l’empresa Play & Go Experience, que va rebre a Fitur el premi a la millor aplicació en la interacció amb el turista i ciutadà.

De Gandia a Castellnovo
‘Territori Borja’ ofereix imatges de recursos turístics culturals de deu municipis per on transcorre la ruta dels Borja, dos dels quals de la Vall d’Albaida: Albaida i Castelló de Rugat. Les altres són Gandia, Simat de la Valldigna, Alfauir, Xàtiva, Canals, Vallés, València i Castellnovo.

D’Albaida inclou el Palau dels Milà i Aragó, i de Castelló de Rugat, el Palau Ducal dels Borja. De la resta de localitats mostra el Palau Ducal, la Col·legiata de Santa Maria, la Universitat, escultures de Manolo Boix, l’Hospital de Sant Marc i el Convent de Santa Clara de Gandia; el Reial Monestir de Santa Maria de la Valldigna de Simat de la Valldigna; i d’Alfauir, el Monestir de Sant Jeroni de Cotalba.

Per la seua banda, de Xàtiva, el Castell, la Col·legiata, l’església de Sant Pere, la casa natalícia d’Alexandre VI, l’església de Sant Francesc i l’ermita de Santa Anna; de Canals, la Torre dels Borja i l’església Oratori dels Borja; de Vallès, el Palau; de València, el Palau dels Borja, la Catedral i l’església de Sant Nicolau; i de Castellnovo, el Palau de Beatriu de Borja.

La cuina la moda dels Borja
L’actuació se suma a altres iniciatives recents de Turisme per promocionar i difondre aquest producte cultural a través de l’estratègia #CreaTurisme. Entre més, hi ha el ‘Receptari dels Borja’, un manual elaborat per deu cuiners de prestigi en què es reinterpreten plats de l’època de major esplendor d’aquesta família, o la col·lecció de moda ‘Coratge’ de Miquel Suay inspirada en els Borja, a més del conveni amb el Palau dels Arts de València per promocionar la ruta a través de l’òpera.

El secretari de Turisme de la Generalitat, Francesc Colomer, ha destacat que el llegat dels Borja, ‘la família valenciana més universal’, ofereix ‘una gran oportunitat per obrir-nos al món’, per la qual cosa ha apostat perquè la Generalitat exhibesca d’aquesta manera la seua diversa ‘autenticitat’.

A més d’unir a diversos municipis, el ‘Territori Borja’ ‘contribueix a fer-nos diferents en el món’, ha reivindicat, per posar com a repte ‘atrapar allò que ens pot concedir una oportunitat per ser avantguarda i diferents’.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any