Aielo de Rugat i Rugat seran seu aquest cap de setmana que ve de la 1a Trobada d’Escoles Rurals, que amb el lema ‘Compromís i arrelament al territori’ han organitzat la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la Defensa i Ús del Valencià i el CRA Serra del Benicadell.

Inclosa dins l’agenda d’actes previs a la 31a Trobada d’Escoles en Valencià de la Vall d’Albaida, les activitats del cap de setmana volen ‘analitzar i reflexionar sobre el present i el futur de l’escola rural, debatre en taula rodona les necessitats de l’escola rural, compartir experiències, potenciar la interacció, donar a conéixer la faena que es fa a les escoles, formar el professorat en estratègies per abordar la inclusió a les aules multigraus i en pràctiques educatives, conéixer el medi, les llegendes, la història de l’entorn de l’escola i poder utilitzar-lo com a recurs educatiu’.

Divendres, a Aielo de Rugat, participaran en una taula rodona Jaume Fullana, Director de Política Educativa de la Generalitat; Ana Belén Navarro, presidenta de l’AMPA del CRA Serra del Benicadell; Isabel Sanchis; arquitecta i alumna de l’escola rural d’Aielo de Rugat; Azoraida Martínez; directora del CRA Mariola-Benicadell; i Diego Ibañez, batle de Bèlgida i responsable de l’àrea de Medi Ambient de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida.

Dissabte de matí a Rugat hi haurà un intercanvi d’experiències amb la participació de Pilar Ferrer en representació del CRA Castell de Carbonera; Salvador Ferrer i Inmaculada Ferrer del CRA Riu Vernissa; Maria Moreno i Raquel Ronda dels CEIP Castell del Pop i CEIP Mosquera; Cristina Pérez, Immaculada Bartolomé i Ezequiel Biosca del CRA Mariola-Benicadell; M. José Ferrer, Sonia Palomares i María Torres del CRA Serra del Benicadell.

A més, també a l’Ajuntament de Rugat, Laura Domingo, del departament de Pedagogia de la Universitat de Vic parlarà de ‘La inclusió a les aules multigraus. Estratègies’; i a continuació l’escriptor i professor de Secundària Víctor Labrado tractarà sobre rutes literàries ‘Les llegendes de l’entorn. Aprofitament didàctic’.