L’Olleria crearà un Centre d’Interpretació de la Natura al Salido

  • Un conveni amb la Diputació permetrà la reforestació de l'àrea per estudiar-ne l'evolució

VilaWeb
04.10.2016 - 15:12
Actualització: 04.10.2016 - 17:12

El diputat de Medi Ambient de la Diputació de València, Josep Bort, va anunciar dilluns en la visita realitzada a l’Olleria la signatura d’un conveni amb l’Ajuntament d’aquest municipi destinat a recuperar mediambientalment l’àrea del Salido per convertir-la en un Centre d’Interpretació de la Natura on estudiar l’evolució dels boscos i la influència de la gestió forestal.

julià engoa, josep bort, ruth martínezSegons va explicar el diputat, el Salido es reforestarà amb espècies autòctones del nostre territori, algunes que necessiten o tenen habitualment gestió agroforestal humana i altres de creixement més salvatge per estudiar-ne l’evolució. El projecte està pressupostat en 100.000 euros, el 80% del qual l’aportarà la Diputació i el 20% restant anirà a càrrec de l’Ajuntament. Per al batle de l’Olleria, Julià Engo, l’actuació és ‘una inversió financera important que permetrà de recuperar un espai que el dany fet per alguns havia deteriorat’.

El conveni concretarà el projecte presentat el mes de novembre passat per l’Ajuntament de l’Olleria al diputat per a regenerar aquest espai en què s’hi troba l’anomenada Casa del Salido, reconstruïda l’any 2010 amb la intenció de convertir-la en un alberg.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem