Marcos Morau reflexiona sobre el ‘progrés imposat’ i ‘l’allunyament emocional’ en la seua última creació ‘Pasionaria’

  • Es representa aquest cap de setmana al Teatre El Musical de València

VilaWeb

Redacció / EP

25.02.2019 - 18:30
Actualització: 25.02.2019 - 19:30

El coreògraf d’Ontinyent Marcos Morau duu aquest cap de setmana al Teatre El Musical de València la seua última creació Pasionaria, una reflexió al voltant de la idea de progrés que s’està imposant i que qüestiona l’allunyament emocional ‘cap on es dirigeix la societat.’

L’obra, que representa la companyia La Veronal el 2 i 3 de març, debat sobre el progrés que s’està imposant, que segons l’autor és ‘un món artificial al qual ens espenten, ens hi llancen violentament i on l’individualisme i la covardia moral va convertint el món en un lloc d’adults indefensos.’

Pasionaria qüestiona l’allunyament emocional ‘cap on es dirigeix la societat’ i busca de ostrar el valor tot allò que no és sobre l’escenari, tot allò que manca, utilitzant els cossos dels ballarins i l’escena mateixa com un espai on esculpir en negatiu, on mostrar el buit, el no res, la falta absoluta de passió segons ha explicat el teatre en un comunicat.

‘El dolor i les passions ens diferencien dels robots o de les estàtues, i és en aquests cossos inerts on volem mirar-nos en aquesta peça per trobar les diferències, per descobrir si encara som vius’, segons Morau.

Seguint el camí formal de la descontextualizació, pel qual es trau alguna cosa del seu context i es posa en un altre d’alié, Pasionaria col·loca a l’escenari imatges arrancades de la realitat més cerua en convivència amb altres de profunda abstracció, per tal de canviar el punt de vista i ampliar les possibilitats de discurs al voltant d’allò que es mira.

En l’obra, la vida sembla un simulacre, com una maniobra interminable d’evacuació en què no es pot saber si els cossos pateixen o juguen, si són amos del seu temps i dels seus desitjos o si responen a lògiques alienes que ningú no pot comprendre.

La peça és una coproducció internacional de Théâtre National de Chaillot, París; Théâtres de la Ville de Luxembourg, Luxemburg; Sadler’s Wells, Londres; Tanz Im August, Berlín; Mercat de les Flors, Barcelona; Festival Temporada Alta, Girona; Grec Festival de Barcelona; Teatros del Canal, Madrid; i Orient Occident Danse Festival, Rovereto (Itàlia).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem