Marcos Morau reflexiona sobre el ‘progrés imposat’ i ‘l’allunyament emocional’ en la seua última creació ‘Pasionaria’

  • Es representa aquest cap de setmana al Teatre El Musical de València

VilaWeb
Redacció / EP
25.02.2019 - 18:30
Actualització: 25.02.2019 - 19:30

El coreògraf d’Ontinyent Marcos Morau duu aquest cap de setmana al Teatre El Musical de València la seua última creació Pasionaria, una reflexió al voltant de la idea de progrés que s’està imposant i que qüestiona l’allunyament emocional ‘cap on es dirigeix la societat.’

L’obra, que representa la companyia La Veronal el 2 i 3 de març, debat sobre el progrés que s’està imposant, que segons l’autor és ‘un món artificial al qual ens espenten, ens hi llancen violentament i on l’individualisme i la covardia moral va convertint el món en un lloc d’adults indefensos.’

Pasionaria qüestiona l’allunyament emocional ‘cap on es dirigeix la societat’ i busca de ostrar el valor tot allò que no és sobre l’escenari, tot allò que manca, utilitzant els cossos dels ballarins i l’escena mateixa com un espai on esculpir en negatiu, on mostrar el buit, el no res, la falta absoluta de passió segons ha explicat el teatre en un comunicat.

‘El dolor i les passions ens diferencien dels robots o de les estàtues, i és en aquests cossos inerts on volem mirar-nos en aquesta peça per trobar les diferències, per descobrir si encara som vius’, segons Morau.

Seguint el camí formal de la descontextualizació, pel qual es trau alguna cosa del seu context i es posa en un altre d’alié, Pasionaria col·loca a l’escenari imatges arrancades de la realitat més cerua en convivència amb altres de profunda abstracció, per tal de canviar el punt de vista i ampliar les possibilitats de discurs al voltant d’allò que es mira.

En l’obra, la vida sembla un simulacre, com una maniobra interminable d’evacuació en què no es pot saber si els cossos pateixen o juguen, si són amos del seu temps i dels seus desitjos o si responen a lògiques alienes que ningú no pot comprendre.

La peça és una coproducció internacional de Théâtre National de Chaillot, París; Théâtres de la Ville de Luxembourg, Luxemburg; Sadler’s Wells, Londres; Tanz Im August, Berlín; Mercat de les Flors, Barcelona; Festival Temporada Alta, Girona; Grec Festival de Barcelona; Teatros del Canal, Madrid; i Orient Occident Danse Festival, Rovereto (Itàlia).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any