Obres Públiques aprova el projecte de desdoblament de la CV-60 entre l’Olleria i Terrateig

Per: Redacció/EFE


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha aprovat definitivament el projecte bàsic per al desdoblament de la carretera CV-60 entre l’Olleria i Terrateig, amb una inversió de 65 milions d’euros, que la convertirà en autovia entre l’enllaç amb la A-7 i el tram ja duplicat en les proximitats de Terrateig, en 23,100 quilòmetres entre tots dos extrems.
El conseller d’Obres Públiques, Arcadi España, ha subratllat la importància d’aquest projecte per a ‘vertebrar les comarques centrals, en millorar la mobilitat dels veïns i veïnes d’aquesta zona i dels molts turistes que la visiten’ i ha ressaltat l’increment de la seguretat viària. El projecte també contempla l’execució d’un tram de 13,300 km de carril bici de 3 metres d’amplària amb el qual es donarà continuïtat al CR-60, segons ha informat la Generalitat.
Actualment, la CV-60 té tres trams amb diferents seccions. El primer tram, des de l’Olleria fins a Terrateig, presenta una calçada única, amb un carril per sentit amb control d’accessos i enllaços a diferent nivell.
El segon, des de Terrateig a Palma de Gandia, presenta secció d’autovia, amb calçades separades, i l’últim, des de Palma de Gandia fins a la CV-680 presenta una calçada única i no existeix connexió directa d’aquest eix amb el corredor viari d’alta capacitat de la costa que conformen l’autopista AP-7 i la carretera N-332.
L’actuació prevista per la conselleria en el projecte bàsic aprovat, juntament amb el projecte bàsic actualment en redacció de connexió de l’autovia CV-60 amb la N-332 en el tram Palma de Gandia-Gandia, millorarà la connexió de les comarques de l’interior, mitjançant un viari d’alta capacitat, amb el corredor costaner conformat per l’AP-7 i la N-332.
El tram d’autovia projectat connectarà amb la xarxa viària de l’entorn per mitjà dels enllaços existents en l’actualitat, que hauran de ser remodelats en alguns casos en els accessos a l’Olleria i o Alfarrasí i Montaverner.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits