Una campanya de la UPCCA basada en el vincle d’avis i néts aprofita l’experiència de la gent gran en la prevenció d’addiccions

VilaWeb
Redacció
17.11.2019 - 18:03
Actualització: 17.11.2019 - 19:03

La Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA) de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha encetat una campanya per a aprofitar el vincle educatiu cada vegada més gran entre els xiquets i els avis perquè aquests participen en la prevenció de les conductes addictives dels menors.

La campanya té com a nom ‘I tu com ho b(veus), iai@?’, i dotarà els avis de recursos i indicacions per acompanyar els xiquets en el pas de la infància a l’adolescència, etapa en què es dóna un alt percentatge d’entrada en el consum de substàncies addictives.

Els tècnics de la UPCCA asseguren que el missatge que poden transmetre la gent gran ‘pot ser molt més clar que el que arriba des d’altres entorns’ basant-se en ‘la claredat amb què representen els nostres majors el consum tradicional d’alcohol, l’associat al menjar i a les begudes fermentades, enfront del consum actual associat a la festa, les begudes destil·lades i combinats o les fartades de consum.’

Actualment la campanya ja s’està oferint a centres i associacions de gent gran, jubilats i pensionistes.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any