Una notícia errònia del Levante encén alarmes sobre la planta de la Pobla del Duc

  • La resolució de l'aprovació de la DIA per a la planta de residus animals publicada pel DOGV correspon a 2014, un tràmit que el PP no va fer en el seu moment i que no implica cap modificació a la situació actual

VilaWeb
Redacció
31.08.2017 - 18:33
Actualització: 31.08.2017 - 20:33

El diari Levante-EMV ha publicat aquest dijous una informació que ha encés les alarmes a la comarca, i que ha creat una certa polèmica una vegada confirmada la inexactitud de la notícia. Segons el diari, la Conselleria de Medi Ambient hauria aprovat aquest estiu la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) per a la planta de residus animals de la Pobla del Duc, anul·lada anteriorment pel Tribunal Superior de Justícia.

En realitat, el DOGV del 29 d’agost passat a què fa referència la notícia recull la resolució del 24 de juliol passat que ordena la publicació de l’aprovació d’aquesta DIA en febrer de 2014, una publicació que no es va fer en el diari oficial en el seu moment i que ara s’ha hagut de fer pública per complir l’ordenació reglamentària. No s’hi aporta cap canvi en relació a la planta.

La mala interpretació del diari ha dut l’Ajuntament de la Pobla del Duc a eixir al pas de la notícia assegurant, amb contundència, que ‘no permetrà mai la implantació’ de la planta.

També des de la Pobla, Compromís ha lamentat que l’equip de govern municipal i el batle no hagen confirmat directament la veracitat de la informació abans de reaccionar i que ho hagen volgut ‘utilitzar políticament acusant la Conselleria de Medi ambient de descoordinació quan és ell que hauria d’haver-se informat abans de fer unes declaracions tan irresponsables’.

També des de l’Assemblea de Veïns contra la Planta havien mostrat preocupació per aquesta hipotètica nova declaració en benefici del projecte.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any